יום הולדת בכיתה- מה עושים עם זה?

גילוי נאות- ימי הולדת תמיד היו עניין גדול בעבורי, אולי כי זה היה היום היחיד בשנה שבו היה מותר לי לבחור מה שאני רוצה (ובכל שנה בחרתי מחדש שנלך לאכול פיצה). זה תמיד הרגיש לי כמו היום היחיד בשנה שהוא רק שלי, לא מתחלקת בו עם אחרים, לא עם אחים ולא עם חברים (אלא אם התפקשש מזלך ופגשת חבר שנולד איתך באותו היום, ויפת אם אתה קורא את זה, זה ממש לא אישי- תמיד נהנתי מהעובדה שרק אתה תמיד זוכר ותזכור את יום ההולדת שלי).

עם זאת הזיכרון שלי מחגיגות יום הולדת בכיתה הוא מעורפל ובעיקר מסתכם ביום אחד בו מרכזים את כל ילדי החודש וחוגגים יחד, ואם נולדתם ביוני (כמוני) אז מצרפים לחגיגה גם את ילדי יולי- אוגוסט והופ את מוצאת את עצמך עם עוד שבעה ילדים בחגיגה לא ממש אישית. לכן כשהגיע נושא חגיגות יום ההולדת בכיתה, הייתי קצת יותר רגישה לזה.

את החגיגה המסורתית אני משאירה לבחירת הילדים וכל שנה מתאימה לדרישות הכיתה. פעם חגגנו ביום שישי אחד לכל ילדי החודש (עם חידות ומשחקים) ובשנה אחרת כל ילד שרצה הביא עוגה ביום ההולדת שלו.

אך ידעתי שאני לא יכולה להסתפק רק בזה, רציתי להפוך את זה לאישי יותר, קרוב יותר.

candle-3285223_1280

מהשנה הראשונה שלי בחרתי קודם כל לתלות בכיתה את רשימת ימי ההולדת של הילדים באופן אישי, כל אחד מקבל פתק, קאפקייק או ינשוף (תלוי בג'ננה שלי באותה השנה) ועליו השם שלו והתאריך. הלוח הזה מוצג כל השנה ללא שינוי (טוב, אולי לא לגמרי ללא שינוי, היו שנים שהפתקים התחלפו בהתאם לחודשים).

הדבר השני היה לתת לכל תלמיד/ה את תשומת הלב ביום ההולדת עצמו (בתאריך). בבוקר יום ההולדת אני פותחת את היום עם ברכות לתלמיד החוגג, ילדי הכיתה מצביעים ומברכים אותו. כדי להימנע מסיטואציות בהן תלמיד אחד מקבל המון ברכות ואילו אחר מקבל מעט, אני תמיד מגבילה את זה לשלושה- ארבעה ילדים שמברכים ומבקשת מהם להמשיך בהפסקה.

בשלב הבא אני נותנת לתלמיד משהו קטן ממני, ברכה ליום ההולדת בתוספת שוקולד קטן או משהו אחר שהכנתי. זה לא חייב להיות משהו גדול ואפילו לא ברכה שונה ואישית לכל תלמיד, זה פשוט צריך להיות משהו מהמורה לתלמיד. כשהמורה שמה לב ליום ההולדת של תלמיד, יש בכך משהו מאוד אנושי, מקרב ומחמם בעבור התלמיד. פתאום הוא כבר לא עוד תלמיד ברשימה, הוא לא ציון או מישהו שמפריע- הוא פשוט הוא ולרגע אחד הוא מרגיש שהיא רואה אותו. בשנה הראשונה עשיתי את זה כי חשבתי שזה יהיה נחמד, אחרי שראיתי את ההתרגשות של הילדים ואת האושר החלטתי שאני מתמידה בזה כל שנה.

אז איך עושים את זה ולא מפספסים? (כי בנינו הפחד הגדול ביותר הוא לשכוח תאריך של תלמיד). השיטה שלי היא לכתוב ביומן האישי שלי את תאריכי יום ההולדת של כל הכיתה ולמרקר אותם, בנוסף הם כתובים בלוח החודש הכיתתי ואחרי שהילדים כבר מתורגלים בכך- הם דואגים להזכיר לי באותו הבוקר למי יש יום הולדת. ואם במקרה קרה שפיספסתם ואיחרתם ביום או יומיים- הכי טוב זה פשוט להתנצל בכנות ואז לתת את הברכה.

מחפשים רעיון למתנה קטנה שאפשר לתת לתלמידים? מוזמנים לקרוא את הפוסט הבא.

יש לכם רעיונות משלכם? אשמח שתכתבו בתגובות ותשתפו.

היה לכם שימושי הפוסט? שתפו גם אחרים…אפשר דרך עמוד הפייסבוק 'פשוט מורה' ואפשר לשלוח קישור ישיר לפוסט.

היה לכם מעניין? מוזמנים לקרוא עוד פוסטים, היכנסו לעמוד הראשי ובחרו פוסט נוסף לקריאה. רוצים להישאר מעודכנים ולקבל את הפוסט הבא ישירות למייל? הרשמו לבלוג בעמוד הראשי.

11 מחשבות על “יום הולדת בכיתה- מה עושים עם זה?

  1. פינגבק: יום הולדת יש רק פעם בשנה- רעיונות למתנות

  2. פינגבק: כרטיס גירוד במתנה- רעיון נוסף ליומולדת

  3. פינגבק: ידע זה כוח!- אז למה לא לתת אותו במתנה? |

  4. רק היום נחשפתי לבלוג…. והכל מעבר למווושששללללםםםם… הולכת ליישם כמה מהרעיונות ובטוחה שאבקר כאן עוד המון. תודה!

    אהבתי

  5. פינגבק: חוברת קופונים אישית במתנה! |

  6. פינגבק: כרטיס גירוד במתנה- רעיון נוסף ליומולדת |

  7. פינגבק: כשחוגגים יום הולדת מרחוק- כרטיס ברכה וירטואלי! |

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s