טיול שנתי כיתה ו'- חלק ב

השעה 1:35 בלילה, יושבת מכורבלת בתוך איזו כורסה קטנה מול חדר מספר 104. קצת קר לי, כבר מאוחר וכדי לא להירדם אני טוחנת שקית ביסלי, יודעת שאם אני הולכת לישון הרעש בחדר חוזר לווליום בלתי נסבל שמפריע לכל המסדרון והילדים יצאו מהחדר וילכו להציק לחדרים אחרים. מנסה להתמקם בצורה מעט יותר נוחה בכורסא וקולטת בזווית העין את חגית המחנכת המקבילה באותה תנוחה מול חדר 101, היא עם שקית תפוצ'יפס.

אלו הם חייה של מחנכת בטיול השנתי. אבל קפצתי לסוף הערב, ההתחלה הייתה גם היא מלאת עניין ומורכבות.

בוקר הטיול, כולם מוכנים וגם אני (הרי כתבתי על זה פוסט שלם) עולים לאוטובוסים ויוצאים לדרך: שירים, חידות וסתם דיבורים, עצירה הראשונה, ארוחת בוקר וסיור קצר, שוב אוטובוסים והגענו למסלול. כאן העניינים מתחילים להסתבך, מתברר שטיול רגלי בטבע הוא לא בדיוק מה שהתלמידים תכננו לעצמם בטיול השנתי ולפחות חצי כיתה כבר מתלוננת על ההליכה והמאמץ. אני מוצאת עצמי מאחורי מספר בנות הנמצאות על סף בכי וכל רגע נפלטת מפיהן צעקה קטנה של חוסר אונים.

אז מה עושים? מעודדים! הבנות הולכות בעדינות ואני מאחוריהן לא מפסיקה לעודד, "כל הכבוד", "מהממת", "כמו גדולה עשית את זה", "קטן עלייך", "וונדרוומן הבאה". יודעים מה? מסתבר שהייתי ממש טובה בזה, או שנמאס להן לשמוע אותי, כך או כך התוצאה הייתה זהה, מהר מאוד הן התאוששו ועברו לצעידה רגילה ומלאת ביטחון (טוב לא לאורך כל המסלול אבל ברובו), נראה לי אם אחשוק בהסבה- מעודדת מקצועית יושב עליי בול.

WhatsApp Image 2018-05-31 at 20.57.28 (2)

מנוחת הלוחמות- עצירה לתצפית ומנוחה

אחרי כמה שעות הליכה ועליה מאומצת ובלתי נגמרת (שגם בה מצאתי עצמי דוחפת כמה תלמידים) הגענו לגאולה- האוטובוס שלוקח אותנו לאכסנייה. וכאן נאלצתי להתמודד עם קושי חדש- בחילות. מתברר שנסיעה בכביש עם סיבובים לא עושה טוב לקיבה ואת הנסיעה סיימנו עם הקאות (אבל אחסוך מכם את הפרטים). העיקר שהגענו לאכסניה! ועכשיו מתחיל החלק המאתגר של הטיול.

מי שלא חווה מסדרון מלא בילדים נרגשים הנמצאים בטיול שנתי- לא חווה כאב ראש מימיו- הסיבה טמונה בעובדה שזה טיול שנתי, כלומר מסיבת הפיג'מות הגדולה ביותר שהם היו בה אי פעם. בשלב הזה הטקטיקה הבטוחה ביותר עבורנו (המחנכות) הייתה להתחבא בחדר. אבל מכיון שהילדים יודעים איפה החדר שלנו והם לא חסו עלינו וטרחו כל רגע להביא לפתחנו בעיות שונות ומשונות, החלטנו שבשביל להשיג קצת שקט נתחבא בחדר של הסגנית- לשם הם לא יבואו. זה עבד כל עוד לא יצאנו מהחדר, בשניה שהצצנו החוצה איזה תלמיד תפס אותנו והתקיל אותנו עם איזו בעיה- פשוט לא ייאמן- אני חושדת שהם הציבו שמירה וחיכו לנו.

השלב הבא היה שמירת הלילה, שוטטות במסדרונות ובדיקה שהחדרים שומרים על שקט יחסי שיאפשר לאחרים לישון (לא שהם רצו בכלל לישון). אחרי שהתעייפתי מסיבובים ורוב החדרים נרדמו, התמקמתי מול החדר ה'בעייתי'. קרובה מספיק לשמוע את השיחות שלהם. נכון זה לא יפה לצוטט, אבל הי אני רק עושה את תפקידי ושומרת על המסדרון, זה שהם בוחרים לדבר בווליום כזה- זו לא בעיה שלי. החלק המשעשע בערב היה כשסימסתי להם שאם הם לא שותקים אני נכנסת לשבת איתם בחדר, הם מקבלים את ההודעה ואני מחוץ לחדר שומעת את הלחץ שלהם וניסיונות ההשתקה אחד לשני, שבסופם הם שלחו לי הקלטה של השקט בחדר, רק כדי למנוע ממני מלהיכנס. העיקר שזה עבד. בטיול השנתי- כל האמצעים כשרים להשגת שקט בחדר (טוב לא כולם..אבל הבנתם את הרעיון).

בסביבות שתיים בלילה התייאשתי, הלכתי לישון והעברתי אחריות להורים המלווים, כשקמתי בבוקר כולם היו בחיים וכך גם החדרים- כנראה שעבר בסדר.

שאר הטיול היה שחזור קטן של היום הקודם, מסלול, עידודים והרבה צילומים (הרי בשביל מה הבאתי מקל סלפי?) בסוף הטיול צעדנו במג'רסה ושם התלמידים ניצלו את ההזדמנות לחסל איתי חשבונות והשפריצו עליי מים שיכלו בקלות להטביע אותי. אבל הי, זה הטיול השנתי.

WhatsApp Image 2018-05-31 at 20.57.28 (1)

בסופו של טיול- המבחן האמיתי למחנכת עומד על מספר נקודות מרכזיות: כולם חזרו בריאים ושלמים, עם קיבה מעט מצומקת מרוב הקאות ואחוז מלח גבוה בדם בעקבות חטיפים, מספר מועט של שעות שינה והמון חוויות.

כמוהם, גם אני. או כמו שאמא שלי אומרת- עייפה אך מרוצה.

היה לכם שימושי הפוסט? שתפו גם אחרים…אפשר דרך עמוד הפייסבוק 'פשוט מורה' ואפשר לשלוח קישור ישיר לפוסט.

היה לכם מעניין? מוזמנים לקרוא עוד פוסטים, היכנסו לעמוד הראשי ובחרו פוסט נוסף לקריאה. רוצים להישאר מעודכנים ולקבל את הפוסט הבא ישירות למייל? הרשמו לבלוג בעמוד הראשי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s