ואז מצאתי את עצמי שוב מורה- הפעם בהום סקול

בשבוע האחרון הפכתי להיות מורה לכיתה ג', לכיתה ו' וגננת לגן חובה, אבל זה כבר בקטנה. בין החלומות שלי על שבתון רגוע ונטול תלמידים, מצאתי עצמי מלמדת במשרה מלאה את שלושת הקטנים שלי שבבית. מתזזת בין מפגשי זום (שניים לכל אחד מהם!!), משימות מתוקשבות וכאלו שגם לא. מדפיסה, מחברת ללינק, מסבירה, תומכת ובל נשכח שבין לבין מבשלת, מבשלת ומבשלת כי כשהם מפסידים זמן הפסקה הם לא נוגעים בכריך, אבל כשהם בבית….

כבר בסגר הקודם עליתי על זה שלמידה מרחוק לא מתאימה לכל אחד. ואם נדייק לא מתאימה לכל אחד מילדי האישיים. הבן הגדול שלי חוגג מזה- הוא נולד ללמידה מרחוק. החופש, הרוגע, ההפסקות היזומות בין המשימות והעובדה שמחצית מהן מתקיימות במחשב עשו אותו מאושר. הוא מעולם לא התאים למסגרת הרגילה של בית הספר.

האמצעי שלי מצד שני- סובל.

הוא אוהב ללכת לבית הספר, לפגוש חברים, ללמוד בכיתה ולחזור הביתה בלי שיעורים. העובדה שעכשיו עירבבו לו בין שעות הפנאי ללימודים יצרה אצלו בלבול ובעיקר אנטי. כל יום למידה הוא מלחמה אבודה מראש. מסע שיכנועים שלא תמיד נגמר בטוב.

אז מה עושים? איך מעוררים אצלו מוטיבציה ללמידה? גם כשהיא ממש ברצפה?

ובכן, יש יתרון בלהיות גם מורה וגם אמא- יש לך מלאי של רעיונות להתמודדות עם תלמידים שקשה להם, וזה הזמן לנצל אותם גם בבית..

החלטתי להכין טבלת עיצוב למידה! (על משקל עיצוב התנהגות)

מה זה בכלל? טבלה הכוללת את המשימות היומיות שיש לבצע ומקום לסמן שהן אכן בוצעו וכמובן לצבור בה את מדבקת ההתקדמות.

מה זה עוזר? קודם כל כדי לעשות סדר בעיניים מה צריך ללמוד כל יום (כי מרוב טפסים, וקישורים הלכתי לאיבוד) ודבר שני כדי לספק מעקב התקדמות. אבל הכי חשוב- כדי לספק כוכבים (או מדבקות של נינג'גו במקרה שלנו)

בכל יום שהבן שלי מבצע את המשימות הנדרשות הוא מקבל מדבקה. איסוף של 5 מדבקות (להלן 5 ימי לימוד) מוביל למדבקה גדולה יותר (במקרה שלנו במקום נינג'ה הוא מקבל את הסנסיי). אם הוא מעוניין הוא פודה את המדבקה הגדולה במתנה קטנה. אם הוא אוסף עוד מדבקות גדולות ולא פודה אותן, הוא יכול לקבל מתנה גדולה יותר.

אז אני יודעת שיש מי שיתנגדו לשיטה (גם בכיתה יש) אבל עם הצלחות אני לא מתווכחת. בכל בוקר הוא בוחר איזו מדבקה הוא רוצה להשיג היום וזה מדרבן אותו!

שלא תטעו- אני עדיין צמודה אליו כשהוא לומד, אבל לפחות עכשיו קל לי יותר לשכנע אותו ללמוד.

ואיך הגיבו הילדים? האמצעי היה מבסוט מהרעיון שיהיו לו מדבקות של נינג'גו (ממליצה בחום לבחור מדבקות שמתחברות לילדים) והאחרים? רצו גם! אז עכשיו יש לי על המקרר שלוש טבלאות בצבעים שונים, ומדבקות של נסיכות, נינג'ות והארי פוטר משוטטות ברחבי הבית ומחפשת את דרכן אל הטבלאות.

רוצים להכין לילדים בבית או לשלוח לילדי הכיתה?

כל מה שצריך לעשות הוא להדפיס את לוח הלמידה ולבחור מדבקות, אפשר להכין לבד (מומלץ להדפיס על דף מדבקה) או לקנות מדבקות כוכבים.

הקבצים: לוח למידה כחול לבית הספר, לוח למידה ירוק לבית הספר, לוח למידה לגן, דף מדבקות נינג'גו, דף מדבקות נסיכות, דף מדבקות הארי פוטר.

**שימו לב שבדפי המדבקה יש גיליון למדבקות עגולות (מי שרוצה לחתוך בעזרת פאנץ' 1, או לגזור) ויש גיליון מדבקות מרובעות (לטובת מי שרוצה לגזור בקלות).

יש לכם גם רעיונות איך להתמודד עם הלמידה בבית? אשמח לשמוע!!

בהצלחה, מירב

היה לכם שימושי הפוסט? שתפו גם אחרים…אפשר דרך עמוד הפייסבוק 'פשוט מורה' ואפשר לשלוח קישור ישיר לפוסט.

היה לכם מעניין? מוזמנים לקרוא עוד פוסטים, היכנסו לעמוד הראשי ובחרו פוסט נוסף לקריאה. רוצים להישאר מעודכנים ולקבל את הפוסט הבא ישירות למייל? הרשמו לבלוג בעמוד הראשי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s