הילד התקבל להוגוורטס! חוגגים יומולדת 11 בסגר

אז נכון שבדרך כלל אני מקדישה את הבלוג לתחומי ההוראה, אבל הפעם החלטתי לשתף אתכם ברעיון מגניב ביותר שניתן ליישם בבית על ילדיכם הפרטיים (בהנחה שהם אוהבים את הארי פוטר) וכמובן שניתן לקחת רעיונות לכל מיני תחומים אחרים.

היום הבן שלי חגג 11, ולמי מכם שמכירים (או כמוני מכורים) להארי פוטר זהו הגיל המכריע בו מקבלים את מכתב הקבלה לבית הספר. כבר בגיל 8 ערכתי לו מסיבה מורחבת בנושא הארי פוטר עם החברים, ומאז הוא חיכה בציפייה לגיל 11 ולמכתב המיועד…

ובכן השילוב של חופשת סוכות, סגר והעובדה שלא ניתן לחגוג עם חברים הובילו ליצירת הרעיון הכולל בוקר של הארי פוטר!

אז מה היה לנו ביומולדת?

מכתב קבלה להוגוורטס שחיכה בתיבת הדואר- הכי חשוב!! וסט של 4 משימות בדרך להשיג את הכרטיס הנסיעה לרכבת של הוגוורטס.

איך עיצבנו? הכל היה מוכן כבר מהלילה כך שהוא התעורר כדי לגלות שעל השולחן חיכו לו בלונים, ברכה מהמשפחה ושאר האביזרים הנדרשים למשימות, החלק החשוב היה שבסוף הברכה שלחנו אותו לחפש את המכתב שחיכה כבר בתיבת הדואר.

בתוך המכתב צירפתי גם פתק קטן, בו נכתב שמכיוון ששנת הלימודים כבר החלה עליו להוכיח שהוא מתאים ללמוד בבית הספר ורק לאחר שישלים 4 משימות, הוא ימצא את כרטיס הרכבת המיוחל שיאפשר לו לנסוע להוגוורטס.

כל משימה הותאמה לאחד הבתים בהוגוורטס וסימלה משהו שמאפיין אותו, בסוף הדרך הוא מצא את הכרטיס שלמעשה היה 4 שוברים אישיים מעוצבים כמו כרטיסי רכבת.

והנה בצורה קצת יותר מפורטת:

מכתב קבלה לבית הספר- את נוסח המכתב העתקתי מהספר, כדי שיהיה מושלם (מצורף קובץ לעריכה על רקע לבן או רקע קלף מיושן, יש לשכפל את הקובץ לפני עריכה). אני הדפסתי על נייר לצבעי מים (שהוא קצת מחוספס ומרגיש ישן) אבל אפשר גם על נייר רגיל או שמינית בריסטול, מה שחשוב זה הרקע- קלף מיושן. וכדי לחזק את תחושת האותנטיות, הדפסתי אותו משני הצדדים. (פשוט מדפיסים צד אחד, הופכים ומחזירים למדפסת ומדפיסים רק את הרקע).

את המעטפה (ואת נוסח המכתב באנגלית לדוברי האנגלית שביניכם) מצאתי בבלוג מגניב שכולל עוד מלא רעיונות בנושא. וגם כאן שימו לב להדפיס משני הצדדים. הוספתי תמונה של חותמת דואר ינשופים שהדבקתי מאחור. לסיום טיפטפתי שעווה מחוממת וחתמתי עם חותמת שעווה של הוגוורטס. (אני קניתי לפני כמה שנים מאלי אקספרס אבל כבר לא מצאתי קישור זמין לרכישה. אם אין לכם, אפשר להדפיס תמונה של החותמת ולהדביק)

סט מזוודה, מתנה וכלוב ינשופים– אל הסט המתוק הזה הגעתי במקרה דרך שיטוט נרחב בפינטרסט. הוא פשוט להכנה ומשמש גם כקישוט יפה לשולחן אבל גם נעזרתי בו להחבאת הפתקים. את הפתק הראשון עם המשימה של גריפינדור החבאתי בתוך הינשוף ובאחרים את שאר המשימות (שימו לב להסברים).

המשימות: מצורף קובץ פתוח לעריכה של כל המשימות (שימו לב כי יש לשכפל את הקובץ כדי שתוכלו לערוך וייתכן שהפונטים ייעלמו), ליד כל משימה צורף ברקוד שכלל ברכה מצולמת מאחד מבני המשפחה או מחברים. ועכשיו להסברים:

גריפינדור- משימת האומץ: היה עליו להוכיח שיש לו אומץ לטעום מסוכריות ברטי בוטס בכל הטעמים, לפחות סוכריה אחת מכל טעם. קניתי סוכריות ג'לי בינס רגילות והכנסתי לקופסה של ברטי בוטס שמצאתי באתר הזה, לכם נשאר להדפיס את התמונה, לגזור ולהדביק, שימו לב שצריך לחתוך את החלונות ולהדביק שם שקף. בין הסוכריות הסתתרה המשימה הבאה.

רייבנקלו- משימת החוכמה: המשימה כללה חידה שעליו לפתור, פתרון החידה היה: מפת הקונדסאים. את המפה הכנתי לפי ההוראות מהאתר הזה והחבאתי אותה בתוך הספר השלישי של הארי פוטר, בתוך המפה הסתתר הפתק למשימה הבאה. גם את המפה הדפסתי על נייר מים (מחוספס) אבל אפשר פשוט להדפיס על שמינית בריסטול, כאן לא מומלץ אלא חובה להדפיס משני הצדדים, כדי לשמור על גב המפה בצבע תואם.

הפלפאף- משימת טוב הלב: הפעם היה עליו למצוא את מטבעות זהב הגובלינים (שהוחבאו בתוך המזוודה מהסט הקטן מלמעלה) ולחלוק בטוב ליבו עם אחיו הקטנים את הזהב. כדי לשדרג את החוויה הדבקתי על כל מטבע שוקולד תמונה של אוניה או גוז (ניתן להדפיס על דף רגיל או מדבקה ולגזור או לחורר בפאנץ).

סליתרין- משימת השאפתנות: האמת זה היה הבית שהכי היה קשה למצוא משימה שתתאים לו, כי בנינו..מי אוהב את סליתרין? אבל עמדנו באתר והתמקדנו בשאפתנות. היה עליו לכתוב 5 פרוייקטים שהוא רוצה לעשות כדי לקדם עצמו בתחומים שהוא אוהב ולהכניס את הפתק לתוך קופסת המתנה הקטנה של הארי (שוב מהסט מלמעלה) ושם בתוך הקופסה כבר חיכו לו כרטיסי הרכבת.

כרטיסי הרכבת- שוברי יום הולדת: היות והילד כבר בוגר, כל עניין המתנות גם ככה נהיה מורכב יותר, ובזמן הסגר גם מה שהזמנו עוד לא הגיע. לכן החלטתי לאלתר מתנה שתתאים לתקופה. 4 שוברים לניצול חד פעמי המעוצבים כמו כרטיסי רכבת להוגוורטס. אני בחרתי מה שמתאים לבן שלי- מצרפת לכם את הקובץ לעריכה- אתם מוזמנים להתפרע. (שימו לב כי יש לשכפל את הקובץ כדי שתוכלו לערוך וייתכן שהפונטים ייעלמו)

רגע לפני שאתם רצים להדפיס ולגזור- שימו לב כי השתמשתי בפונט שנקרא מכבי (Makabi YG), אם אין לכם אותו מותקן במחשב לא תוכלו לראות את הכתב והוא ישתבש. זה הזמן לקרוא כאן איך מהיכן ואיך ניתן להוריד אותו.

עשיתם גם?? ממש אשמח לשמוע איך יצא ואיך הילד\ה הגיבו להפתעה!

בהצלחה, מירב


היה לכם שימושי הפוסט? שתפו גם אחרים…אפשר דרך עמוד הפייסבוק 'פשוט מורה' ואפשר לשלוח קישור ישיר לפוסט.

היה לכם מעניין? מוזמנים לקרוא עוד פוסטים, היכנסו לעמוד הראשי ובחרו פוסט נוסף לקריאה. רוצים להישאר מעודכנים ולקבל את הפוסט הבא ישירות למייל? הרשמו לבלוג בעמוד הראשי.

9 מחשבות על “הילד התקבל להוגוורטס! חוגגים יומולדת 11 בסגר

    • הי מירה,
      תודה על שהסבת את תשומת ליבי.
      העליתי קישור מעודכן.
      שימי לב שאת צריכה ליצור העתק של הקובץ לפני שתוכלי לערוך בו שינויים וכן לוודא שהפונט שעשיתי בו שימוש קיים אצלך.
      בהצלחה

      אהבתי

  1. הי מירב,
    עדיין לא חגגנו כך שלא יכולה ממש לספר, אבל עצם העובדה ששיתפת ברעיון המפורט ועוד טרחת להעלות קישורים לכל דבר – בכלל בכלל לא מובן מאליו. ונראה ממש מדהים!
    תודה רבה!!

    אהבתי

כתיבת תגובה