שברים רבותי, שברים.

התחלנו ללמוד השנה שברים. אתם יודעים- מתמטיקה, כיתה ד' וזה….

מעולם לא הקדשתי כל כך הרבה מחשבה לשברים, לא כשהייתי מורה בשנים קודמות (הייתי מורה לשפה, היסטוריה ותנ"ך- מה לי ולשברים??) ובוודאי לא כשהייתי תלמידה. זה משהו שפשוט תמיד היה שם. לא ממש ברור, לא ממש נעים, אבל נחוץ- האמנם? אבל את השאלה הזו נשאיר לפוסט אחר.

אם אין לכם זיכרון מיוחד מלמידת נושא השברים זה כנראה בגלל שהדחקתם אותו- רוב התלמידים מבועתים ממנו והמחשבה שהוא הולך ללוות אותם עד כיתה ו' לא ממש עוזרת. הם מסתבכים עם החלוקה, ואיזה מספר מופיע למעלה ומי למטה, ומונה ומכנה, שלישים, שישיות, שלם או יחידה וכמה פיצות לעזאזל המורה צריכה? בקיצור נהיה שישו ושימחו בכיתה.

אז מה עושים עם זה? משחקים את זה!

הדרך היחידה שיכולתי לחשוב עליה שבעזרתה אנגיש לתלמידים את הנושא בכיף ובתרגול שיטמיע את הנושא היא משחק. איזה? האמת לא משנה, העיקר אחד שהם יהנו להעביר בו את השעה ועל הדרך ילמדו, כל רעיון יתקבל בברכה.

אבל הנה כמה רעיונות שאני ניסיתי, (והכי חשוב גם קבצים): וזה הזמן להודות לנווית המהממת שאיפשרה לי להשתמש בבסיס העיצוב שלה לכל סוגי הקלפים שתראו כאן.

משחק רביעיות- שברים במילים: משחק הרביעיות הטוב והמוכר, ואם התלמידים עוד לא יודעים איך לשחק בו, זו הזדמנות נהדרת ללמד אותם. מראש ממליצה להכין כמה סטים של המשחק כי הוא מוגבל ל-4 משתתפים וגם זה לא תמיד קורה.

מעוניינים במשחק רביעיות להדפסה? לחצו כאן

משחק זיכרון משולש- שבר מעורב: משחק זיכרון שמקבל טוויסט קטן, במקום להרים 2 קלפים, מרימים 3! אחד מייצג שבר במספרים, השני בציור והשלישי במילים. לא תאמינו אבל זה ממש קשה!! גם כאן ממליצה על לפחות 2 סטים לכיתה, אפילו יותר.

מעוניינים במשחק זיכרון להדפסה? לחצו כאן

משחק שאלות מקוון- quizziz: משחק מקוון המזכיר את קהוט, שאלות רב ברירה. היתרון המרכזי שאין כאן לחץ של זמן. לאחר שהמשחק מתחיל כל שחקן מתקדם בקצב אישי ואינו מפריע לאחר. על הלוח המרכזי מופיעה טבלת התקדמות של הכיתה, ניתן לראות מי הצליח ובכמה שאלות וכמה ניקוד הוא קיבל. הילדים עפו על זה וביקשו שוב ושוב לנסות כדי לשפר את התוצאה.

מעוניינים במשחק quizizz על שברים שלישים ושישיות? לחצו כאן

רוצים לדעת איך להכין לבד חידון ב-quizzes? צפו בסרטון הדרכה (לצערי לא מצאתי בעברית)

ומה קורה עם התלמידים שפחות אוהבים לשחק? נשמע מוזר, לא? אז תתפלאו יש גם כאלו. בין אם זה מקושי חברתי ובין אם זה מאדיקות לימודית שחוששת שאם לא עובדים משמע לא לומדים, תמיד כדאי למצוא פתרון עבור אילו שזקוקים לתרגול "רגיל". אז נכון שתמיד אפשר להפנות אותם לעשות עמודים בספר, אבל רציתי לתת גם להם תרגול קצת שונה:

כרטיסיות מהו השבר?/ מציירים את השבר: מגוון כרטיסיות הכוללות את שם השבר או ציור של שבר, התלמיד מתבקש לזהות ולכתוב במחברת את השבר שזיהה או לחילופין לצייר את השבר שכתוב בכרטיסיה. הכרטיסיות מסודרות ברמת קושי עולה בין הכרטיסיות, אך גם בתוך סדר השאלות הפנימי של כל כרטיסיה. כך שהשאלה הראשונה היא הקלה ביותר ולאחר מכן הקושי עולה.

מעוניינים בכרטיסיות להדפסה? לחצו כאן

יש לכם עוד רעיונות למשחקי שברים מגניבים?? שתפו!! אנחנו רק בתחילת שנה בטח נצטרך עוד מלא משחקים.

יאללה, הולכת להדפיס עוד משחק.

שלכם, מירב.

3 מחשבות על “שברים רבותי, שברים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s