כוחות הקסם שלי- יום הורים מחצית ב'

יום הורים הגיע- שוב (ככה זה כשהשנה מחולקת לחצאים…)

על חשיבות השיח עם הילדים ועל השימוש במעגל שלי כבר כתבתי במחצית הראשונה. לכן לא אחפור לכם שוב, רק אחדש מה שיניתי במחצית הנוכחית.

הפעם השיחה נפתחה כשכל תלמיד הציג להוריו את השדון שבו (היינו הקושי או המחסום) ואת כוחות הקסם שלו (החוזקות). השיחה סבבה סביב השדון- מתי הוא מגיע, באיזו עוצמה ומה אני זקוק כדי לנצח אותו. וממנה עברנו לבחון את כוח הקסם ולהבין איך הוא עוזר לי. רק אחרי ששוחנו על כך העפנו מבט גם במעגל שלי ובמצב הלימודי שהתלמיד תופס את עצמו וכמובן צוות המורים.

אז מה זה השדונים וכוחות הקסם?

במהלך המחצית עבדתי בכיתה עם קלפים טיפוליים הנקראים- ארץ יצורי הנפש. הקלפים כוללים שדונים וכוחות קסם וספר מלווה הכולל סיפור הלוקח אותנו למסע בארץ שדונזיה בה כוחות הקסם נעלמו והם מנסים לחזור ולהשתלט על השדונים. אבל אני לא אלאה אתכם בפרטים, מה שחשוב הוא שבחרתי דרך שעסקנו בה במהלך המחצית- שפה שהתלמידים למדו להכיר וכעת ניתן להשתמש בה.

בין אם אתם מהמתחברים לשיטות הטיפוליות ובין אם לא, חשוב שתדעו שאחד האתגרים ביום ההורים הוא לגרום לתלמיד לשתף בצורה מדוייקת מהו הקושי שלו- ולגרום להורים באמת להקשיב. וכשאני אומרת בצורה מדוייקת- הכוונה היא לא לשמוע תלמיד שאומר קשה לו במקצוע מסויים (ולרוב זו תהיה התשובה) אלא תלמיד שיודע להגדיר שהקושי שלו הוא ביכולת להתרכז, בשליטה על הכעס, בעקשנות, בפחד מכישלון. רק כאשר הוא מצליח לדייק זאת ולשתף את ההורים ניתן להגיע לשורש הבעיה והקושי ולעזור לו.

בסיום המפגש, נתתי לכל תלמיד קלף עם כוח שאני בחרתי עבורו ומאחוריו צירפתי הקדשה קטנה. וכמובן אי אפשר בלי משהו מתוק- סוכריה קטנה בצורת לב.

ממליצה בחום!

למעוניינים בקבצים: מצרפת קישור לדף המעגל שלי- מחודש ולדף ארץ יצורי הנפש שלי (אני צילמתי דו צדדי, מוזמנים להשתמש באחד מהם או בשניהם)

לצערי איני יכולה להעלות קישור לתמונות של הקלפים שניתן להוריד ולהדפיס היות והם אינם שלי ושמורים תחת זכויות יוצרים. אבל סומכת על היצירתיות שלכם…


היה לכם שימושי הפוסט? שתפו גם אחרים…אפשר דרך עמוד הפייסבוק 'פשוט מורה' ואפשר לשלוח קישור ישיר לפוסט.

היה לכם מעניין? מוזמנים לקרוא עוד פוסטים, היכנסו לעמוד הראשי ובחרו פוסט נוסף לקריאה. רוצים להישאר מעודכנים ולקבל את הפוסט הבא ישירות למייל? הרשמו לבלוג בעמוד הראשי.

מחשבה אחת על “כוחות הקסם שלי- יום הורים מחצית ב'

  1. מירב מדהימה,
    כל כך מעניין לקרוא על התהליך ועל השקפת עולמך המשתקפת בדבריך הקולחים.
    זכות אדירה של התלמידים שזכו בך וזכות שלי לעבוד לצידך¡!

    אהבתי

כתיבת תגובה